Στα πλαίσια του Θεραπευτικού Κέντρου του Παιδιού και της Οικογένειάς του "Αρμονία" ,
παρέχονται υπηρεσίες ψυχολόγου σε παιδιά – εφήβους – ενήλικες , ανάλογα με το αναπτυξιακό στάδιο που βρίσκεται κανείς και ανάλογα με το είδος δυσκολίας που παρουσιάζει.
0 – 6 ετών: Κατά την προσχολική φάση ανάπτυξης του παιδιού,
όλοι οι αναπτυξιακοί τομείς βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη (αυτοεξυπηρέτηση
κίνηση , λόγος, αντίληψη , κοινωνικοποίηση). Αυτό σημαίνει ότι είναι η πλέον κατάλληλη περίοδος για την πρώτη και ολοκληρωμένη αξιολόγηση της εξέλιξης του παιδιού από ειδικό , με βάση τα δεδομένα της τυπικής ανάπτυξης του παιδιού ανά ηλικία , ώστε σε περίπτωση εντοπισμού δυσκολιών, το προτεινόμενο πρόγραμμα παρέμβασης να εφαρμοστεί έγκαιρα. Επιπλέον, είναι η ενδεδειγμένη χρονική περίοδος για αξιολόγηση της σχολικής ωριμότητας – ετοιμότητας του παιδιού , ακριβώς πριν την έναρξη της σχολικής του ζωής.
6 – 12 ετών: Το παιδί έρχεται καθημερινά αντιμέτωπο με τις απαιτήσεις του σχολικού περιβάλλοντος αλλά και του εξωσχολικού του προγράμματος. Επομένως , είναι η κατάλληλη περίοδος για αξιολόγηση των μαθησιακών δυνατοτήτων και αδυναμιών του , παράλληλα με την εκτίμηση της σχολικής και κοινωνικής του προσαρμογής του. Το πρόγραμμα αποκατάστασης των πιθανών δυσκολιών που διαγιγνώσκονται σχεδιάζεται σε κάθε περίπτωση εξατομικευμένα και η επιτυχία του εξασφαλίζεται με την προυπόθεση της συστηματικής και σταθερής συνεργασίας οικογένειας – θεραπευτικού κέντρου – σχολείου φοίτησης.
12 – 18 ετών: Ο/Η έφηβος/η καλείται να ανταποκριθεί στις προκλήσεις της εφηβικής ηλικίας , νιώθοντας συγχρόνως ο ίδιος ότι βρίσκεται σε μια ευάλωτη και αδύναμη φάση , όπου παντού συναντά αντιπάλους ενώ ο ίδιος έχει ανάγκη από συμμάχους. Ο ειδικός της ψυχικής υγείας είναι σε θέση να ανακαλύψει μαζί με τον/την έφηβο/η το μαθησιακό του στυλ , να τον υποστηρίξει στον επαγγελματικό του προσανατολισμό , να ανιχνεύσει ενδεχόμενα προβλήματα στην ενδο-προσωπική και δια-προσωπική του προσαρμογή , που λειτουργούν ως εμπόδια στην ομαλή μετάβαση προς την ενηλικίωση. Προαπαιτούμενη συνθήκη θεωρείται η στενή και απρόσκοπτη συνεργασία με το οικογενειακό και σχολικό περιβάλλον.
18 ετών και άνω: οι υπηρεσίες ψυχολόγου μπορούν να παρασχεθούν σε οποιαδήποτε ηλικιακή φάση του ενήλικου ατόμου , που αισθάνεται την ανάγκη ότι χρειάζεται θεραπεία , βοήθεια , υποστήριξη , καθοδήγηση , συμβουλευτική ή απλώς ενδυνάμωση στα διεγνωσμένα ή μη προβλήματα που αντιμετωπίζει. Η αιτιολογία τους συνήθως βρίσκεται σε οργανικά ή / και ψυχικά προβλήματα υγείας του ίδιου του ατόμου , σε περιόδους ενδοοικογενειακής κρίσης , σε ασθένεια ή απώλεια αγαπημένου προσώπου , σε αλλαγές στον επαγγελματικό τομέα , στη δυσκολία άσκησης του γονεικού ρόλου , σε ζητήματα προσωπικής ενδοσκόπησης , κλπ.
Βασική και θεμελιώδης αρχή κάθε προγράμματος παρέμβασης , ανεξάρτητα από ηλικία ατόμου ή φύση προβλήματος, είναι η επιστημονική κατανόηση των ψυχικών εκδηλώσεων και της ανθρώπινης συμπεριφοράς, με στόχο την απελευθέρωση και αξιοποίηση του νοητικού και συναισθηματικού δυναμικού, που το ίδιο το άτομο διαθέτει, στο μέγιστο δυνατό βαθμό.